Comenzi → Apasati unul din butoane

 Pret: 1.800 lei fara TVA

Sigla AC-DC echipamente electronice SRLDocumentatie .pdf

 

 

·     Turometrul universal T5009 este agreat RAR,  destinat statiilor de inspectie tehnica periodica ITP si service auto.

 

·     Masoara si afiseaza turatiile motoarelor Diesel, benzina si GPL indiferent de sistemul de injectie, aprindere si numarul cilindrilor.

 

·     Transmite in forma standardizata turatiile masurate opacimetrelor si analizoarelor de gaze.

 

 

·     12 luni garantie.

AC - DC  echipamente electronice srl, Cluj-Napoca

Modul de lucru VIBRATII se aplica motoarelor pe benzina sau GPL indiferent de numarul cilindrilor si motoarelor Diesel pana la 5 cilindri. Acest mod de lucru are la baza analiza oscilatiilor (vibratiilor) blocului motor, generate de exploziile din cilindri. Vibratiile sunt captate de traductorul de vibratii cu suport magnetic de prindere.

Modul de lucru COMBINAT se aplica motoarelor Diesel avand cel putin 6 cilindri. Acest mod de lucru are la baza raportul de transmisie (r) intre arborele cotit si alternator. Raportul de transmisie (r) se determina la turatia de ralanti, este o constanta a motorului investigat reprezentand raportul turatiilor alternator / arbore cotit, cuprins intre valorile 1,5 si 4,5.

Turatia alternatorului se obtine pe baza analizei semnalelor electrice la bornele bateriei.

Turatia arborelui cotit este furnizata de traductorul de vibratii.

Odata ce raportul de transmisie (r) este identificat la ralanti, traductorul de vibratii este ignorat.

Masurarea si afisarea turatiilor

 

Turometrul universal T5009 are doua moduri de lucru.

 

 

       Modul de lucru VIBRATII

 

Modul de lucru VIBRATII se aplica motoarelor pe benzina sau GPL indiferent de numarul cilindrilor si motoarelor Diesel pana la 5 cilindri.

 

Acest mod de lucru are la baza analiza oscilatiilor (vibratiilor) blocului motor, generate de exploziile din cilindri. Vibratiile sunt captate de traductorul de vibratii cu suport magnetic de prindere (17).

 

 

       Modul de lucru COMBINAT

 

Modul de lucru COMBINAT se aplica motoarelor Diesel avand cel putin 6 cilindri. Acest mod de lucru are la baza raportul de transmisie (r) intre arborele cotit si alternator. Raportul de transmisie (r) se determina la ralanti, este o constanta a motorului investigat reprezentand raportul turatiilor alternator / arbore cotit, cuprins intre valorile 1,5 si 4,5.

 

Turatia alternatorului se obtine pe baza analizei semnalelor electrice la bornele bateriei.

 

Turatia arborelui cotit este furnizata de traductorul de vibratii (17).

Se alimenteaza turometrul universal T5009 la bornele bateriei de acumulatori a autovehicolului verificat. Se conecteaza clestele inductiv al analizorului de gaze pe pseudofisa 16 a turometrul universal, in sensul indicat de sageata. Clestele  inductiv trebuie sa fie in stare de functionare, respectiv feritele nu sunt sparte si se suprapun fara intrefier. Se utilizeaza modul de lucru VIBRATII si se procedeaza conform capitolului 4.1.1. Pozitionarea traductorului de vibratii 17 este mai putin pretentioasa. 

Opacimetrele au nevoie de impamantare de buna calitate. Impedanta mare a intrarii RPM favorizeaza parazitarea de la reteaua 50Hz evidentiata in afisarea turatiei ~ 6000 rpm chiar daca traductorul de vibratii 17 nu este conectat si motorul este oprit.

Transmiterea turatiilor catre analizoare de gaze

 

Turometrul universal T5009 furnizeaza la nivelul pseudo fisei (16) semnale electrice identice fiselor de inalta tensiune ale motorului investigat.

 

Clestele inductiv al analizorului de gaze se branseaza pe pseudo fisa (16). T5009 se substituie astfel fiselor de inalta tensiune.

 

 

Transmiterea turatiilor catre opacimetre

 

Opacimetrele au cablu si mufa de intrare RPM (Rotatii Pe Minut). La acest cablu in lungime 5 m este conectat traductorul piezoelectric care se monteaza pe conductele de injectie si identifica momentul injectiei pe baza dilatarii micronice a conductelor.

 

Traductorul piezoelectric nu e utilizat in prezent la masurarea turatiilor, insa asigura principalul mijloc de etalonare al opacimetrelor.

 

Turometrul universal T5009 furnizeaza la nivelul conductorului bifilar (13) semnale electrice identice traductorului piezoelectric.

 

 

Transmiterea turatiilor catre combine - analizor gaze + opacimetru

 

Combina receptioneaza turatiile cu ajutorul clestelui inductiv bransat pe pseudo fisa (16) si in cazul motoarelor Diesel.

 

 

 

Utilizare

 

Clemele (11) si (12) se conecteaza la bornele bateriei.

 

Instructiuni complete de utilizare sunt cuprinse in documentatia .pdf.

Turometru universal T5009 nu face deosebire intre motoarele in patru timpi Diesel sau aprindere prin scanteie. La fiecare doua rotatii arbore sunt rulati toti cilindri generand un numar corespunzator de explozii captate de traductorul de vibratii. Aceasta observatie genereaza doua consecinte: 

•	Atunci cand statia ITP dispune de combina ingloband analizorul de gaze si opacimetrul, turometrul universal poate transmite turatiile masurate folosind atat clestele inductiv al analizorului de gaze cat si cablul coaxial de intrare RPM al opacimetrului, indiferent daca motorul investigat este Diesel sau scanteie. 

•	Turometrul masoara turatiile motoarelor in doi timpi. Se selecteaza numar dublu de cilindri.

        Home

       Contact

       Produse

       Aplicatii

     Download

              Caracteristici

 

·       Turatie masurata

·       Numar cilindri

·       Baterie 

·       Tensiune alimentare

·       Curent absorbit

·       Masa

·       Temperatura de functionare

·       Dimensiuni de gabarit

 

 

300 ~ 8000 rpm  ±5 rpm

2,  3,  4,  5,  6,  8,  12

12 sau 24 Vcc

8 ~ 40 Vcc

70 mA

0,5 Kg

0 ~ 40 °C

24 × 79 × 151 mm

 

 

 

AC-DC echipamente electronice SRL improspateaza frecvent fisierele disponibile pe site. Va invitam sa descarcati cele mai recente fisiere.